دوربین مدار بسته

نصب دوربین های مدار بسته در ایران از اهمیت بسیار بالایی در بین کسب و کارها برخوردار است و هرساله میلیون ها شرکت دوربین مدار بسته وصل می کنند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

انواع مختلف دوربین مدار بسته

 

دوربین مدار بسته دارای اشکال ، اندازه ها و ویژگی های مختلفی هستند که به آنها امکان می دهد در موقعیت ها و تنظیمات مختلف عملکرد خود را انجام دهند. دوربین های مداربسته را می توان به مجموعه ای از دسته ها از جمله حرکت ، اندازه و شکل ، عملکردها و مسکن تقسیم کرد.

به خاطر داشته باشید که دوربین مدار بسته می توانند به چند دسته طبقه بندی شوند و شامل ویژگی های مختلفی باشند. نصب دوربین مدار بسته

حرکت

دوربین مدار بسته ثابت معمولاً در تمام مدت استقرار در موقعیتی قرار می گیرند که نصب شده اند. از آنجا که تنها راه جابجایی آنها تغییر مکان یا ریست مجدد دستگاه است ، از دوربین های ثابت برای اطمینان از اینکه سوژه در قاب همیشه تحت نظارت است استفاده می شود.

"ثابت" همچنین می تواند به نوع لنز در انواع مختلف دوربین مدار بسته اشاره داشته باشد. یک لنز ثابت به شما اجازه نمی دهد فاصله کانونی ، زاویه دید یا سطح بزرگنمایی را تنظیم کنید. تقریباً همه دوربین های لنز ثابت از یک لنز با زاویه دید عریض برخوردار هستند. وقتی صحبت از لنزهای دوربین مدار بسته می شود ، نقطه مقابل واریفوکال است.

برنامه ها - منطقه تمرکز ثابت برای ضبط مداوم یک منطقه واحد.

مزایا - این دوربین مدار بسته کم هزینه و بدون عارضه برای اکثر مصرف کنندگان ایده آل است زیرا شما می توانید به راحتی دوربین را سوار کرده و آن را به یک قسمت هدف هدایت کنید ، بدون اینکه تنظیماتی برای لنزها و موتورها انجام شود.

معایب - از آنجا که این دوربین مدار بسته فقط به صورت دستی قابل جابجایی هستند ، فیلم هایی که خارج از قاب هستند نمی توانند ضبط شوند. علاوه بر این ، تنها راه برای بزرگنمایی تصاویر ویدئویی بزرگنمایی دیجیتال است ، که می تواند در رتبه بندی های پایین تر از مگاپیکسل باعث پیکسل شود.

یک لنز واریفوکال دستی دارای فاصله کانونی قابل تنظیم است. با تنظیم فاصله کانونی ، می توانید به صورت دستی میدان دید افقی دوربین امنیتی را انتخاب کنید و به شما امکان می دهد میدان دید را باریک کنید تا جزئیات بیشتری از هر منطقه تحت نظارت بدست آورید. این لنزهای واریفوکال همچنین می توانند موتوری باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

برنامه ها - به شما امکان می دهد تا در صورت نیاز به جزئیات بیشتر ، به صورت دستی از یک منطقه تمرکز کنید. به عنوان مثال ، گرفتن پلاک و سایر جزئیات در ورودی وقتی دوربین امنیتی از فاصله دور نصب شده است.

مزایا - این لنزهای قابل تنظیم به شما امکان می دهد سطح جزئیات ضبط ویدئو را که می خواهید به صورت دستی انتخاب کنید ، فقط توسط امتیاز مگاپیکسل دوربین و لنز محدود می شود.

معایب - با استفاده از یک لنز واری فوکال دستی ، باید لنز را به صورت فیزیکی خاموش کنید تا لنز را به صورت کانونی و به فاصله دلخواه تنظیم کنید.

از لنزهای واری فوکال موتوری گاهی به عنوان لنز بزرگنمایی یاد می شود. این لنزهای موتوری به شما امکان می دهد از طریق رایانه یا تلفن هوشمند خود فاصله کانونی لنز را از رابط کاربری روی نرم افزار مدیریت فیلم خود تنظیم کنید. تنظیمات لنز زوم معمولاً به صورت نسبت بزرگنمایی نوری بیان می شود. به عنوان مثال ، بزرگنمایی نوری 30 برابر به تفاوت بین کوچکترین و بزرگترین فاصله کانونی یا 4.3 میلی متر تا 129 میلی متر اشاره دارد.

برنامه ها - با یک لنز موتوری ، می توانید به صورت دستی یا خودکار بر اساس حرکت ، فاصله کانونی را در هر زمان تنظیم کنید. با این کار می توانید از طریق یک برنامه موبایل یا دسک تاپ ، به جزئیات دقیق اشیا or یا افراد در زمان واقعی توجه کنید.

مزایا - تنظیمات لنزهای زوم معمولاً از لنزهای واری فوکال بسیار بیشتر است. بزرگنمایی یا لنز واریفوکال موتوری بهترین مورد بعدی برای دوربین PTZ است ، اما به طور معمول از قیمت کمتری برخوردار است.

معایب - گرانتر از لنزهای فوکوس فوکوس دستی ، اما از آنجا که دوربین امنیتی خود حرکت نمی کند ، لنزهای بزرگنمایی همچنان با یک محدوده دید مانع می شوند - فقط لنز.

  • ۰۰/۰۵/۰۶
  • امیر مشهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی